Data: 30.03.2017 Imieniny:Amelii, Dobromira, Leonarda
banner

Gminy

Wiadomości PAP

kanał rss - Wiadomości samorządowe PAP
pokaż wszytkie

Informacje

Elektroniczne Formularze

Podania/wnioski w wersji elektronicznej składa się do Urzędu w formie tzw. Formularzy Elektronicznych. System „elektronicznych formularzy” najczęściej składa się z „serwera formularzy elektronicznych” (umożliwia wypełnianie i podpisywanie formularzy, a następnie ich wysyłanie do urzędu – za pośrednictwem ESP) oraz kompletu formularzy elektronicznych oraz Serwer Formularzy – to na tym serwerze formularze są wypełniane i wysyłane do Urzędu.

 

Elektroniczna skrzynka podawcza (ESP)

 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumenty w formie elektronicznej składa się do urzędu za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej. Każdy z urzędów gminnych w powiecie lubelskim posiada Elektroniczna skrzynkę podawczą która przyjmuje dokumenty adresowane do urzędu i wystawia poświadczenia otrzymania tzw. Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO). Aby korzystać ze skrzynki można się zalogować lub używać tylko swojego adresu mailowego bez konieczności logowania się. Na swój adres mailowy otrzymają państwo w pierwszej kolejności wspomniane wyżej Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO), a następnie z chwilą rejestracji Państwa korespondencji w urzędzie w elektronicznym obiegu dokumentów zostanie nadany numer sprawy, za pomocą, którego będzie możliwość sprawdzenia stanu załatwiania swojej sprawy. Z chwilą zakończenia procedury zostanie do państwa wysłana wiadomość o możliwości odbioru dokumentów.

 

Wysłanie dokumentu powiedzie się jednak tylko w przypadku jeżeli podpiszą Państwo wysyłane za pośrednictwem skrzynki podawczej dokumenty, swoim podpisem elektronicznym.

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP)

Został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej w postaci elektronicznej. Biuletyn ten składa się z witryn WWW, na których władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne udostępnia informacje publiczne wymagane przez polskie prawo.

 

 

Elektroniczny podpis

Uruchomienie Centrum Certyfikacyjnego w Starostwie Powiatowym umożliwi każdemu interesantowi otrzymanie bezpłatnie, na podstawie umowy dwustronnej z jednostka samorządu terytorialnego certyfikatu elektronicznego służącego do uwiarygodniania korespondencji z JST. Elektroniczny podpis jest cyfrowym odpowiednikiem podpisu tradycyjnego. Aby uzyskać darmowy tzw. podpis niekwalifikowany należy wejść w zakładkę "uzyskaj elektroniczny podpis" zarejestrować swoje dane i po krótkim czasie w celu uwiarygodnienia swoich danych i podpisania umowy odwiedzić Starostwo Powiatowe w Lublinie ul. Spokojna 9. Już tylko jedna wizyta w celu uwiarygodnienia zarejestrowanego wcześniej podpisu i podpisania umowy z urzędem i uzyskanie elektronicznego podpisu pozwoli Państwu załatwiać wszelkie urzędowe sprawy drogą elektroniczną.

uzyskaj elektroniczny podpis
e-kierowca

Kalendarium

Statystyki

Unikalne wizyty:36463

Wszystkie wizyty:72542

Użytkownicy online:brak danych

powrót na góre