Data: 30.03.2017 Imieniny:Amelii, Dobromira, Leonarda
banner

Gminy

Nowe usługi: E-Kierowca i E-Pojazd na Elektronicznej Skrzynce Podawczej

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 grudnia 2008 r. (Dz. U. Nr 9, poz. 46) zmieniającym rozporządzenie w sprawie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (Dz. U. Nr 24, poz. 215 z późn. zm.), udostępniamy Państwu możliwość złożenia wniosku o wydanie prawa jazdy drogą elektroniczną. Nową usługą na Elektronicznej Skrzynce Podawczej jest też „Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego”.

 

Instrukcja wysyłania wniosku:

  • 1. Jeżeli posiadasz już konto na Elektronicznej Skrzynce Podawczej, przejdź do kroku 5. Kroki 2-4 dotyczą osób, które nie posiadają jeszcze własnego konta (rejestracja użytkownika).
  • 2. Aby założyć własne konto na Elektronicznej Skrzynce Podawczej , wejdź na stronę: http://powiatlublin.skrzynkapodawcza.pl/ a następnie kliknij na napis „Rejestracja”.
  • 3. Jeżeli jesteś osobą prywatną - wypełnij pola dotyczące osób prywatnych (domyślnie wyświetlone jako pierwsze). Zakładając konto firmowe, wybierz zakładkę „Firma”.
  • 4. Wypełnij poprawnymi danymi wszystkie pola oraz kliknij na kwadracik potwierdzający zgodę przetwarzanie danych osobowych. Zanim klikniesz na przycisk „Zarejestruj”, upewnij się, że poprawnie wpisałeś swój PESEL I NIP. Jeśli dane są poprawne, na adres e-mail, który wskazałeś w formularzu, zostanie wysłany link aktywacyjny. Abyś mógł korzystać z konta, musisz odebrać pocztę e-mail i kliknąć na przesłany link.
  • 5. Zaloguj się na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą wpisując swój adres e-mail oraz hasło które podałeś w formularzu rejestracyjnym (Krok 4). Po zalogowaniu kliknij na napis: „Strona Głowna” a następnie „Wysyłanie plików do urzędu” oraz „Utwórz nowy plik korzystając z elektronicznego formularza”.
  • 6. Z listy rozwijanej wybierz formularz „Wniosek o wydanie prawa jazdy” lub „Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego pojazdu”, w zależności o celu w jakim chcesz złożyć wniosek. Następnie kliknij na przycisk „Wypełnij formularz”.
  • 7. Stan sprawy możesz sprawdzić klikając na opcję „Pokaż moje sprawy” na stronie głównej Elektronicznej Skrzynki Podawczej.

 

ELEKTRONICZNY WNIOSEK NA PRAWO JAZDY

 

Ułatwienie to dotyczy kierowców, którzy będą chcieli złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy w przypadku zmiany danych osobowych, zagubienia dotychczasowego dokumentu lub zmiany zagranicznego prawa jazdy na krajowe. Z tej "elektronicznej procedury" nie będą mogły skorzystać jedynie osoby, którym wydanie prawa jazdy jest uzależnione od uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu państwowego. Nadal będą musiały składać wnioski w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego, ponieważ nie zostały one objęte elektroniczną obsługą.

 

Wypełniony formularz wniosku elektronicznego opatrzony podpisem kwalifikowanym, zgodnie z przepisami o podpisie elektronicznym, jest przekazywany za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej organu właściwego do spraw wydawania praw jazdy.

 

Załączniki które należy wysłać wraz z wnioskiem:

  • scan prawa jazdy
  • scan zdjęcia
  • scan potwierdzenia wpłaty za wydanie prawa jazdy

 

Opłata za wydanie prawa jazdy na podstawie:

 

  • za wymianę prawa jazdy wydanego do dnia 1 lipca 1999r. – 84, 50 zł;
  • za wydanie wtórnika prawa jazdy zagubionego, skradzionego, zniszczonego w stopniu powodującym jego nieczytelność oraz w związku ze zmianą danych – 84 zł.

 

Numer konta pod który można dokonać opłaty za wydanie prawa jazdy :

 

Starostwo Powiatowe w Lublinie

ul. Spokojna 9

BRE BANK S.A. OR/Lublin

94 1140 1094 0000 5985 0000 1001

 

 

Dla załączników do wniosków przesyłanych do Systemu Kierowca wymagane są następujące parametry minimalne:

 

Parametry wymagane dla zdjęcia:

  • Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie
  • Przestrzeń barw: sRGB
  • Głębia kolorów: 24 bity
  • Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli
  • Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
  • Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszej niż 80/100.

 

Parametry wymagane dla pozostałych załączników:

  • Skan w formacie JPG.
  • Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
  • Rozdzielczość skanu w pikselach *szer. x wys.+: max 2500 x 3500 pikseli.
  • Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
  • Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100

 

W przypadku pozytywnego zweryfikowania wniosku elektronicznego organ podejmie właściwe procedury dotyczące wydania prawa jazdy. Natomiast w sytuacji złożenia wniosku elektronicznego zawierającego braki formalnoprawne lub nieodpowiadającego wymaganiom zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej, organ będzie miał obowiązek poinformować, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, osobę składającą ten wniosek o konieczności dokonania uzupełnień we wskazanym terminie. Jeżeli osoba nie dokona wymaganych uzupełnień we wskazanym terminie, organ właściwy do spraw wydawania praw jazdy podejmuje postępowanie odpowiednio do przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.

uzyskaj elektroniczny podpis
e-kierowca

Kalendarium

Statystyki

Unikalne wizyty:36463

Wszystkie wizyty:72542

Użytkownicy online:brak danych

powrót na góre